søndag den 22. november 2009

Mensch service


Reklamebureauet Mensch har i Politiken kørt nogle helsides teksttunge annoncer som reklame for sig selv. Denne søndag med overskriften "Der var ingen avis i morges". Den handler om service, og om nye og gamle kunder:
"Et mærkes værdi står i et rimeligt direkte forhold til kundens lyst til at købe. Og multipliceres mange gange af kundens lyst til at genkøbe. Derfor er en brugt kunde mere værd end en ny.
Men alle render efter de nye kunder. Når man kaprer en, siger man tak for tilliden, vender hende ryggen og prøver at gøre sig lækker for nogle andre."

Ovenstående tekst kunne man meget let tænke videre ind i bibliotekernes strategi i forhold til hvilke lånere der skal satses på. Dem der allerede bruger biblioteket og er glade for det, eller dem som af mange forskellige grunde ikke kommer på biblioteket?

Se Mensch annoncer for sig selv her

1 kommentar:

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.