lørdag den 17. januar 2009

Løbedagbog 2008


Min målsætning rent løbemæssigt for 2008 var at løbe minimum 28½ km. pr. uge. Det ville betyde et samlet kilometertal på 1482 km. Resultatet blev 1511 kilometer eller lidt over 29 km. pr. uge. Udvidelsen af målsætningen fra 25,5 til 28,5 km. pr. uge skyldes, at jeg tror det er nødvendigt at sætte "nogle kilometer i banken" i forhold til den overordnede målsætning på 50.000 km. i 2032, hvis eller rettere når der opstår skader.
2008 var heller ikke helt skadesfrit. Men dog gik det så godt, at der ikke var uger hvor jeg ikke kunne løbe. Men siden september måned har jeg haft ondt i højre knæ. Dog ikke mere, end jeg ved en fornuftig disponering har kunnet løbe hele tiden. Heldigvis er man kommet ud over ungdommens vovemod, og ved nu godt hvornår der skal holdes pause. Lydhørheden over for kroppens signaler er blevet udviklet gennem årene.


Ingen kommentarer: