mandag den 23. maj 2011

Copenhagen Marathon 2011

Efter 13 års pause, fik jeg igen lysten til at løbe et marathonløb. Holger Danske Marathon i Helsingør i efteråret 1998 var mit sidste løb på den distance. Med en personlig rekord på 3.26,50, og dermed under 5 min. pr. kilometer, havde jeg opfyldt mine personlige ambitioner. Men gennem de sidste par år har jeg godt kunnet mærke at lysten til distancen langsomt er vækket til live igen. Når det så skulle være, var Copenhagen Marathon det naturlige valg. Og en fantastisk oplevelse blev det, med en masse heppende tilskuere på ruten. Jeg løb i min letgenkendelige blå Newline løbetrøje fra Ballerup Kommune, og den gav en del opmuntrende tilråb fra tilskuerne a la "Kom så Ballerup Kommune".
En dejlig oplevelse.
Min ambition var at løbe under 4 timer, men under 4.15 ville være acceptabel. Men med 3.50,13 kom jeg godt under, så jeg er meget tilfreds. Løb konstant de første 25 km med en kiliometertid på ca. 5.15. Derefter steg den til 5,30-5.50 på de sidste 12 km, efter jeg fik problemer med et kramperamt og ømt knæ, hvor jeg var bange for min videre deltagelse. Set som helhed er jeg meget tilfreds og synes jeg fik lavet et veldisponeret løb, som stod nogenlunde mål med min kapacitet. Men de sidste 12 km var meget hårde.
Alligevel er jeg sikker på jeg deltager igen til næste år.

Ingen kommentarer: