fredag den 15. august 2008

Om at gå i biografen

Forfatteren Anna Grue udtalte i klummen "Kulturforbrugeren" i Politiken d. 15.08.2008, følgende om at gå i biografen:

"Jeg er ellers erklæret biografmodstander, for jeg kan slet ikke holde ud at komme ind i en sal, hvor der bliver larmet med popcorn, trykket på mobiler og sendt colaer frem og tilbage. Derfor er det meget lang tid siden, jeg har været i biografen, men jeg elsker jo film og ville også komme i biografen, hvis de ellers ville kropsvisitere folk for popcorn og mobiler og i øvrigt give dem plaster for munden"

Jeg kan ikke være mere enig. Og hvorfor skal biografgængere skramle med slikposer, lige nøjagtig under de mest følsomme og bevægende øjeblikke i filmen. Derfor har jeg altid ørepropper med som standardudstyr når jeg går i biografen. De tager også lige toppen af den som regel meget høje lyd filmene vises med.

Ingen kommentarer: